Kinderbivak 2019,
Een overnachting op locatie NB 51.892169, OL 4.776023
Op zaterdag 14 september is de jaarlijkse kinderbivak. Dit jaar gaan we naar de Alblasserwaard.
Vanuit het kanocentrum in Groot Ammers zullen we zaterdagmiddag per kano vertrekken naar de bivakplek de ‘Donkse Laagten’.
De paalkampeerlocatie in het kleine natuurgebied de Donkse Laagten is een van de mooist gelegen wildkampeerplekken in Nederland. De locatie ligt beschut en midden in het open polderlandschap van de Alblasserwaard, aan het water.
Om de organisatie toch simpel te houden, hebben wij besloten de bivakuitrusting van te voren naar de locatie te brengen en dus zonder overnachtingsspullen in de kano te stappen. De kanotocht is niet bijzonder lang (circa twee uur), en voert ons langs de prachtige Molenkade!
Aangekomen op de bivakplaats maken we ons op voor een overnachting in een ‘hotel met 1000 ’ . Gratis, maar toch onbetaalbaar. Geef je snel op want wij hebben in totaal 20 plekken beschikbaar in verband met de logistiek en grootte van de bivakplaats. Zoals elk jaar wordt vervoer, eten en uitrusting per familie geregeld.
Mocht je niet in staat zijn om iets te regelen of met vervoer zitten, neem dan even met de organisatoren contact op.
De kosten bedragen 10 euro p.p.voor de kano’s.
Naast de gebruikelijke bivakuitrusting is het verstandig een muskietennet mee te nemen.
Het programma ziet er als volgt uit:
zaterdag
14.00 uur verzamelen Gasterij De Donk, afgeven van uitrusting (Donkseweg 6 in Brandwijk)
15.00 vertrek kano’s uit Groot-Ammers (kanocentrum Ammerse Boezem)
17.00 en 18.00 aankomst locatie en opmaken bivak
18.00 uur kano op trailer zetten voor terugreis (de kano’s zijn zondag niet beschikbaar)
avond: spelletjes (traditioneel Weervolven van Wakkerdam!) en kampvuur
zondag
opstaan bij het krieken van de dag
Geocache-challenge in het gebied
ochtend wandeling terug naar auto
circa 13.00 afsluitende lunch bij Gasterij De Donk (kosten voor eigen rekening)
Opgeven is verplicht.
Met avontuurlijke groet,
Luc en Martijn (06-17400535)

Voor de liefhebbers van berghutten en wandelen door de herfstpracht van de Ardennen, wordt er op 5 en 6 oktober een wandelweekend door Bert de Jeu georganiseerd.
We starten op zaterdag rond 10:30 in de buurt van Stavelot. Vervolgens wandelen we naar het natuurvriendenhuis Les Gattes. Op zondag wandelen we via een andere route terug naar de auto.
Het vervoer regelen we zoveel mogelijk op basis van carpoolen. Lees hier het hele bericht > 5 en 6 Oktober wandelen in de Ardennen
Aanmelden
Zin om mee te gaan meld je dan aan bij bertdejeu@worldmail.nl (0180-625193) en geef daarbij op:
- Ga je met de auto / wil je meerijden / hoeveel meerijders kan je meenemen.
- Heb je specifieke eetwensen.
- Is je wandelbehoefte lang / kort / maakt niet uit / met of zonder oriëntatie opdrachten.
- Wil je ook vrijdag op zaterdag overnachten.
Je aanmelding is definitief wanneer de deelnamekosten zijn overgemaakt naar de rekening van de bergsportgroep – NIVON BERGSPORTGROEP, NL75 INGB 0003 3606 90 – ovv Ardennen oktober
Beste BSG leden,
Op woensdag 12 april is er van 20:00 – 22:00 de Algemene Leden Vergadering van de Nivon Bergsportgroep Rotterdam.
Inloop is vanaf 19:30.
Agenda BSG ALV op woensdag 12 april 2023 – 20:00 -22:00 ( inloop 19:30 ) :
Locatie : zaal 1.7 Nivon gebouw Dirk Smitstraat, Rotterdam.
- Welkom en vaststelling agenda
- Binnengekomen stukken ( ook van niet aanwezige leden )
- Verslag van de BSG activiteiten in 2022 ( zie bijlage )
- Financieel overzicht (zie bijlage )
- Verslag kascommissie
- Aanstelling kascommissie komende BSG jaar
- Samenstelling bestuur – vacature voorzitter:
In 2020 is de voorzitter afgetreden en aangezien er geen kandidaat had aangemeld, wordt het voorzitterschap nu tijdelijk waargenomen door de secretaris Niek Fraterman.
Niek Fraterman stelt zich nu kandidaat voor het voorzitterschap en blijft dan ook secretaris.
Andere kandidaten voor het voorzitterschap kunnen zich tot en met 10 april melden bij het bestuur via een mail aan : bestuur@nivonbergsportrotterdam.nl - Overzicht van activiteiten in 2023 ( zie bijlage )
- Rondvraag / Wvvt
- Pauze
- PowerPoint met beelden van 50 jaar Nivon Bergsportgroep Rotterdam
Graag even via een mail aan bestuur@
Het bestuur verwacht weer vele leden te kunnen verwelkomen bij deze ALV.
Met vriendelijke groeten,
Het bestuur,
Esther, George, Piet, Niek
Daar is ie weer! Ons jaarlijks weekeinde “back to basic”
Samen met natuurvrienden een weekend buiten in de bossen en dorpjes nabij Dinant door te brengen. Dé gelegenheid om je buitensportuitrusting eens grondig te testen, maar wel zonder tent. En voor ieder die zijn conditie wil peilen, dit is jouw kans! Kortom, een weekend wat je niet zou mogen missen.
Inmiddels hebben we op 8 & 9 feb een prachtige tocht uitgezet in de omgeving van Dinant van ongeveer 36 kilometers waarbij we langs de rotsen van Freyr en Pont a Lesse komen.
We lopen met rugzak waarmee we de uitrusting voor het hele weekend in meenemen. En de wandeling is zoals jullie kennen met kaart en kompas, een mix van bestaande paden en doorsteken nemen, coördinaten uitzetten en van 1050 meter stijgen en dalen.
Net als vorig jaar zouden we het fijn vinden om na afloop op zondag samen nog even wat te eten & drinken voordat we weer huiswaarts gaan.
Wil je ook al dit moois beleven?
Aanmelden vóór 14 maart! zodat wij de carpool indeling kunnen maken.
Maximaal aantal deelnemers is 20, leeftijd 18 jaar en ouder. Een goede conditie, ervaring met het lopen met bepakking tot 15 kg en een avontuurlijke inslag zijn gewenst. Eten, branders en pannen etc. door deelnemers per auto zelf te regelen.
Kosten: we delen de avondmaaltijd en carpool kosten. Niet BSG leden dragen €5 bij in de organisatie kosten.
Twijfel je of je mee kunt maak het bespreekbaar. Mocht je eventueel een letsel hebben wat soms de kop op steekt als je je flink inspant, laat het ons van te voren weten. Je kunt hiervoor Mischa bellen (06 41017002) zodat we samen kunnen kijken of meegaan raadzaam is.
Vermeld ook of je al vervoer hebt, wilt en/of hoeveel vrije plaatsen beschikbaar in de auto.
Ben je wel mobiel om bv naar een metrostation af te reizen e.d.
Organisatie is in handen van Ruud Spronk, Frank Frumau en Mischa Verhaert.
Aanmelden en inlichtingen Piet de Greef, e mail; nivonbsgact.pdegreef@gmail.com of reactie op de Nivon BSG website ……
De bivaktocht gaat, “weer of geen weer” altijd door!